top of page

Второ тех обучение за преподаватели coding4all с "Америка за България"

На 16 и 17 юни 2018 г. в гр. София, с подкрепата на Фондация "Америка за България", ще се проведе второто безплатно тех обучение за преподаватели coding4all на CoderDojo България по направленията Micro:Bit, App Inventor, Scratch и STEAM.


Обучението е напълно безплатно след предварителна регистрация на coderdojo.bg и се провежда с подкрепата на VMware България и Фонадация "Америка за България".


Новото в coding4all е четвъртото направление STEAM, което е разработено с подкрепата на Фондация "Америка за България". Това е обучение чрез методите на науката, технологиите, инженерството и математиката. Децата взимат участие в експерименти, биват насърчавани да споделят идеите си и да допринасят за развитие на групови проекти.


Всеки преподавател може да избере да посети всички или само част от работилниците. От това ще зависи и периодът ви на ангажираност през двата дни (16 и 17 юни).

Обучението е подходящо, както за преподаватели без особени технически умения, така и за "по-напреднали". Необходимо е всеки да носи лаптоп, за да участва пълноценно в работилниците.


Учебните програми са разработени от доброволци от VMware България и CoderDojo България и всички обучения се водят от доброволци.

Местата са ограничени. Ако сте се регистрирали, но няма да посетите обучението, моля да ни уведомите своевременно, за да предоставим мястото ви на друг.


Учебният материал е подходящ за занимания на ученици от 1 до 12 клас.



Учебни направления 1. Micro: bit - за деца над 9 години, три учебни програми подходящи за деца основно и средно ниво. Всяка учебна програма е с продължителност от 5 работилници по 90 минути всяка. Освен разработена учебна програма и обучение за учителите и менторите, Team4tech и VMware предоставят безвъзмездно и 1000 micro:bit-a, които да се използват за обучението!


Какво е micro:bit?

Micro:bit е малък програмируем компютър, предназначен да насърчава децата да се включат активно в писането на код и създаването на различни проекти. Въпреки миниатюрните си размери - само 4 см х 5 см micro:bit разполага с процесор ARM Cortex-M0, сензор за акселерометър и магнитометър, Bluetooth и USB свързаност, дисплей, състоящ се от 25 светодиода, два програмируеми бутона и може да се захранва от USB или от външна батерия.


2. App Inventor - за деца над 11 години, една учебна програма, предназначена за деца средно ниво с основни познания по програмиране. Учебната програма е с продължителност от 7 работилници по 90 минути всяка.


Какво е App Inventor?

App Inventor позволява да се създават приложения за смартфони и таблети. Уникалното при него е, че благодарение на блок-базираните си инструменти, App Inventor прави много по-лесно създаването на сложни приложения и позволява дори на деца да създават свои приложения.




3. Scratch - за деца над 7 години, две учебни програми, предназначени за деца над 7 години основно и средно ниво. Всяка учебна програма е с продължителност от 5 работилници по 90 минути всяка.


Какво е Scratch? Scratch е среда за програмиране, позволяваща да се създават анимации, интерактивни игри и да се разказват истории. За да се програмира със Scratch, не е нужни предварителна подготовка и познания по програмиране, тъй като вместо писане на код се използват предварително зададени блокчета, подобно на пъзел. Дизайнът на средата е опростен, което дава възможност с нея да работят и малки деца. Scratch позволява на децата, докато се забавляват с изображения, звуци и анимация, лесно да усвоят принципите на визуалното програмиране. Scratch дава свобода за моделиране на различни обекти от околната среда, като по този начин обогатява културата на децата и развива творческото мислене и уменията за комуникация.

4. STEAM - за деца над 8 години, една учебна програма, предназначена за деца мад 8 години основно ниво. Учебната програма е с продължителност от 5 работилници, всяка по 90 минути.


Какво е STEAM?

В превод STEAM (Science – Technology – Engineering – Art - Mathematics) е обучение чрез методите на науката, технологиите, инженерството и математиката. Децата взимат участие в експерименти, биват насърчавани да споделя идеите си и да допринася за развитие на групови проекти. Активното участие и обучение чрез практическо приложение и преживяване на наученото, са основните принципи залегнали във всеки урок. STEM се базира на експеримента, дори и когато той няма успеха, който децата очакват. Най-важното за обучението е процеса, а не непременно крайния резултат.






Recent Posts
Archive
Search By Tags
bottom of page