Kids Game Jam World Challenge
Международен детски хакатон за разработване на компютърни игри
12-16 май 2021, виртуално издание
Правила
Kids Game Jam 2021 (#KGJ) ще се проведе от 12-ти до 16-ти май 2021 г. онлайн.
Kids Game Jam 2021 се организира от CoderDojo България и Дигитална Национална Коалиция в партньорство с CoderDojo Cosenza and CoderDojo Torino 2 и с подкрепата на STARTS и SAP.
1. The Kids Game Jam
The Kids Game Jam е ежегоден международен хакатон за създаване на видео игри на Scratch или на други езици за програмиране за деца и тийнейджъри на възраст между 7 и 17 години от цял свят.
Тазгодишното издание ще се проведе в един кръг на живо във виртуални стаи. Те ще бъдат предоставени на всички участващи отбори от организаторите.
Kids Game Jam ще започне с обявяване на темата на предизвикателството на уебсайта и в социалните мрежи на 12-ти май, сряда. Заданието ще е едно и също за всички участници, като всеки отбор ще има 48 часа, за да създаде оригинална компютърна игра.
The Kids Game Jam е не просто поредното състезание. Kids Game Jam e предизвикателство, но и забавна възможност за работа в екип с цел създаване на креативни компютърни игри, развиващи въображението.
2. Регистрация
Може да запишете за участие вашия/вашите отбори от доджo клуб, училище, организация или друго, като се регистрирате на тази платформа до 10-ти май 2021: http://platform.kidsgamejam.org.
при невъзмоност за регистрация в платформата по-горе, моля, използвайте този линк:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSehP50rrNz0vL3JFkkQa6sIXa3IlKL2gRc6lN2fm96tR94kBQ/viewform
На същата платформа трябва да попълните и участниците в регистрирания отбор до 11-ти май 2021. Всеки отбор е съставен от 3 до 5 деца и ментор. Един ментор може да отговаря за най-много два отбора.
3. Състав на отборите
Всички отбори се състоят най-малко 3 и най-много 5 деца и ментор. Менторът трябва да говори английски и да се присъедини към журито в деня за оценяване. Ментори, които искат да се присъединят към събитието, но не знаят английски, могат да участват ако разполагат с помощник за проведа).
Отбори могат да бъдат регистрирани в следните категории:
SCRATCH 7-12: играта ще бъде разработена със Scratch 2.0 или 3.0 от участници на възраст между 7 и 12 години
SCRATCH 12-16: играта ще бъде разработена със Scratch 2.0 или 3.0 от участници на възраст между 12 и 16 години
OPEN: играта ще бъде разработена с език за програмиране, различен от Scratch, от участници на възраст между 7 и 17 години
4. Записване на отборите
Няма ограничение за броя на отборите от всеки доджо клуб, училище или организация.
При регистрацията на отборите организаторът/менторът на отбора трябва да запише името на отбора, името (или прякора) на всяко от децата и тяхната възраст. Възрастта на най-голямото дете в отбора определя категорията, в която ще се състезава отбора.
5. Характеристики на играта
Всеки отбор може да участва с една игра.
Отборите трябва да се придържат към темата, зададена от организаторите на KGJ. Тя ще бъде обявена на 12-ти май с цел децата да могат да започнат да мислят и работят върху своята игра.
6. Събитието
На 12-ти май всички отбори ще получат задачата на KGJ. След това участниците ще разполагат с около 48 часа за измисляне на идеи. Воденето на бележки е позволено, но кодът за играта трябва да бъде разработен изцяло по време на виртуалната сесия за кодиране в следващите дни.
До 13-ти май всички участници трябва да се регистрират на платформата за събитието чрез специалния линк, предоставен на всеки отбор от домакина. Така ще се осигури достъп до лична виртуална стая за всеки отбор.
На 14-ти май всички виртуални стаи ще бъдат достъпни и сесията за кодиране ще започне. Отборите ще имат 48 часа да завършат игрите си. Всеки екип ще бъде под надзора на ментор, който ще подкрепя организационния процес и ще се грижи за спазването на правилата на KGJ.
На 16-ти май сутринта всеки отбор ще представи своята игра пред жури. Отборите ще получат график на 15-ти май до 18 часа (GMT+3, София). Финалният подбор на победителите ще се случи на 16-ти май следобед по време на втория рунд за оценяване. Победителите ще бъдат обявени на виртуална сцена в 17 часа (GMT+3, София).
7. Изпращане на игрите
Играта в Scratch, дори и да не е завършена, трябва да се сподели на https://scratch.mit.edu/ или да се качи с удължение .sb2 или .db3 на заделената платформа до 23:59 часа (GMT+3, София) на 15-ти май.
Заедно с играта трябва да се прикачи описателен документ, който обяснява идеята, техническите характеристики и инструкциите за игра. Документът ще помогне на съдиите да разберат играта (особено ако не е завършена).
8. Видео заснемане и снимки
За да се осигури спокойно и ползотворно участие на всяко дете в събитието, искаме да ви информираме за следното:
1. Виртуалната платформа, която ще се използва за събитието, записва цялото излъчено и споделено в нея съдържание. Ако родител на участник не желае записването на своето дете, участието на детето в KGJ може да бъде изцяло отказано или осъществено при условията точка 4 по-долу.
2.Организаторите няма да използва и разпространява записи с деца, направени от платформата, освен с изричното съгласие на техните родители.
3. Организаторите ще правят скрийншотове по време на събитието. Ако родителите не желаят публикуването на снимки на тяхното дете, трябва да заявят това писмено.
4. Платформата предоставя възможност в секция Сесии (Sessions) камерата да бъде изключена. Отговорност на родителите е да следят дали камерата е включена/изключена.
9. Жури и оценяване
Журито се състои от Dojo шампиони, ментори и експерти в областта на технологиите. Журито ще оценява работата на базата на разработените характеристики и техническата сложност.
10. Победители
През последния ден на KGJ, 16-ти май 2021, журито ще оцени всички игри и ще обяви най-добрите отбори във всяка категория.