top of page

Coding4all – тех обучение за учители

На 16 и 17 юни 2018 г. в гр. София ще се проведе второто издание на coding4all - безплатното тех обучение на CoderDojo България за учители.

Обучението е напълно безплатно след предварителна регистрация на coderdojo.bg.

Обучението се провежда с подкрепата на VMware България и Фонадация "Америка за България".



По време на двудневния курс учителите ще се превърнат в „ученици“ и ще работят с опитни IT специалисти – доброволци по четири учебни направления. Целта на coding4all е всеки един преподавател да придобие умения и самочувствие за преподаване в клас на Micro:bit, App Inventor, Scratch и STEAM. Всяка от темите е съставена от забавни малки тех проекти, които въвеждат децата от 1 до 12 клас в необятния свят на технологиите, стимулират вроденото им любопитство и ги предизвиква да мислят критично.


Освен практическото обучение, преподавателите ще имат възможност да се запознаят и с механизма на работа на световната доброволческата организация CoderDojo. Те ще получат и материална подкрепа за стартиране на свое „доджо“ – безплатен клуб по програмиране за деца, част от мрежата на CoderDojo България. Тази техника и материали се осигурява благодарение на подкрепата на VMware Foundation и Фондация „Америка за България“.



В първото издание на coding4all през април 2018г. взеха участие над 40 учителя от 15 населени места в България, които вече планират въвеждането на темите в занимания на техните ученици през следващата учебна година.



Учебни направления:

  • Scratch - за деца над 7 години

Scratch е среда за програмиране, позволяваща да се създават анимации, интерактивни игри и да се разказват истории. За да се програмира със Scratch, не е нужни предварителна подготовка и познания по програмиране, тъй като вместо писане на код се използват предварително зададени блокчета, подобно на пъзел. Дизайнът на средата е опростен, което дава възможност с нея да работят и малки деца. Scratch позволява на децата, докато се забавляват с изображения, звуци и анимация, лесно да усвоят принципите на визуалното програмиране. Scratch дава свобода за моделиране на различни обекти от околната среда, като по този начин обогатява културата на децата и развива творческото мислене и уменията за комуникация.


  • STEAM - за деца над 8 години


В превод STEAM (Science – Technology – Engineering – Art - Mathematics) е обучение чрез методите на науката, технологиите, инженерството и математиката. Децата взимат участие в експерименти, биват насърчавани да споделя идеите си и да допринася за развитие на групови проекти. Активното участие и обучение чрез практическо приложение и преживяване на наученото, са основните принципи залегнали във всеки урок. STEM се базира на експеримента, дори и когато той няма успеха, който децата очакват. Най-важното за обучението е процесът, а не непременно крайния резултат.


  • Micro: bit - за деца над 9 години


Micro:bit е малък програмируем компютър, предназначен да насърчава децата да се включат активно в писането на код и създаването на различни проекти. Въпреки миниатюрните си размери - само 4 см х 5 см micro:bit разполага с процесор ARM Cortex-M0, сензор за акселерометър и магнитометър, Bluetooth и USB свързаност, дисплей, състоящ се от 25 светодиода, два програмируеми бутона и може да се захранва от USB или от външна батерия.


  • App Inventor - за деца над 11 години

App Inventor позволява да се създават приложения за смартфони и таблети. Уникалното при него е, че благодарение на блок-базираните си инструменти, App Inventor прави много по-лесно създаването на сложни приложения и позволява дори на деца да създават свои приложения.







Recent Posts
Archive
Search By Tags
bottom of page