Безплатно обучение за учители и ментори - coding4all
На 20 и 21 април 2019 г. от 10:30 ч. до 15:30 ч. в Телерик Академия в гр. София ще се проведе четвъртото издание на coding4all - безплатното тех обучение на CoderDojo България за учители и ментори.
Обучението е напълно безплатно след направена регистрация на coderdojo.bg/schedule
Обучението се провежда с финансовата подкрепата на Фонадация "Америка за България" и в партньорство с Училищна Телерик Академия.
Обучението е подходящо, за преподаватели без технически умения, за по-напреднали и за преподаватели вече участвали в обученията coding4all. Учебните програми са разработени от доброволци от CoderDojo България. Всички обучения се водят от доброволци. Необходимо е всеки да носи лаптоп, за да участва пълноценно в работилниците.
По време на двудневния курс учителите ще се превърнат в „ученици“ и ще работят с опитни IT специалисти – доброволци. Обучението включва две учебни направления – Scratch и STEAM.
Целта на coding4all е всеки един преподавател да придобие умения и самочувствие в дигиталната област. Всяка от темите е съставена от забавни малки технологични проекти, които въвеждат децата още от най-ранна възраст в необятния ИТ свят, стимулират вроденото им любопитство и ги предизвикват да мислят критично.
Освен практическото обучение, преподавателите ще имат възможност да се запознаят отблизо с CoderDojo България.
Ще разберат как да стартират свое доджо и как да кандидатсват за получаване напълно безплатно на STEAM комплекти, осигурени с финансовата подкрепа на Фондация „Америка за България“.
В първите три издания на coding4all взеха участие над 120 учителя от 35 населени места в България, които вече въведоха технологичните обучения в часовете на техните ученици.
*Програма на обучението coding4all:
20 април - Scratch - първи и втори модул
21 април - STEAM - първи и втори модул
-Scratch първи модул - основи и въведение в компютърните науки и визуално програмиране със Scratch
-Scratch втори модул - Scratch 3, създаване на по-сложни проекти и игри в Scratch
-STEAM - първи модул - основи на STEAM обучението, източници на енергия, прости електрически вериги
-STEAM - втори модул - електрическа верига с прекъсвач, сложни електрически вериги
*Ако вече сте посещавали съответното обучение в coding4all, не е необходимо да посещавате първата част на двата курса. Достатъчно е да запишете втората част, за да се запознаете с новите концепции и проекти по темата.
**Може да се регистрирате само за определени модули и направления на обучението. Scratch обучението ще се проведе на 20 април, а STEAM обучението на 21 април. Всеки модул е с продължителност около 2 астрономически часа.
***Според броя и предпочитанията на регистриралите се окончателната програма на обучението ще бъде обявена до 16 април 2019 г.
Учебни направления, които ще бъдат разгледани по време на двудневното обучение:
1. Scratch - за деца над 7 години. Две учебни програми, предназначени за деца основно и по-напреднало ниво. Учебните програми са с продължителност от 5 работилници, всяка по 90 минути
Какво е Scratch?
Scratch е среда за програмиране, позволяваща да се създават анимации, интерактивни игри и да се разказват истории. За да се програмира със Scratch, не е нужни предварителна подготовка и познания по програмиране, тъй като вместо писане на код се използват предварително зададени блокчета, подобно на пъзел. Дизайнът на средата е опростен, което дава възможност с нея да работят и малки деца. Scratch позволява на децата, докато се забавляват с изображения, звуци и анимация, лесно да усвоят принципите на визуалното програмиране. Scratch дава свобода за моделиране на различни обекти от околната среда, като по този начин обогатява културата на децата и развива творческото мислене и уменията за комуникация.
2. STEAM - за деца над 8 години. Една учебна програма, предназначена за деца основно ниво. Учебната програма е с продължителност от 8 работилници, всяка по 90 минути.
Какво е STEAM?
В превод STEAM (Science – Technology – Engineering – Art - Mathematics) е обучение чрез методите на науката, технологиите, инженерството и математиката. Децата взимат участие в експерименти, биват насърчавани да споделя идеите си и да допринася за развитие на групови проекти. Активното участие и обучение чрез практическо приложение и преживяване на наученото, са основните принципи залегнали във всеки урок. STEM се базира на експеримента, дори и когато той няма успеха, който децата очакват. Най-важното за обучението е процеса, а не непременно крайния резултат.